Niepubliczne przedszkole językowe

Mundo Marino Katowice

RAMOWY PROGRAM ZAJĘĆ Z JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO

Celem zajęć z języka hiszpańskiego jest uświadomienie dzieciom, że ludzie na świecie porozumiewają się w wielu różnych językach, umożliwienie im poznania melodii drugiego języka obcego, próba wzbudzenia w nich ciekawości innego języka, innej kultury, innego sposobu wyrażania myśli, innego akcentu.

To tylko wstęp, do czegoś co potem będą mogli rozwijać i doskonalić w szkole podstawowej i na dalszych etapach nauki.

SEMESTR I

Październik
1. Pozdrowienia (hola, buenos días, buenas noches, hasta luego, adiós)
2. Opowiadanie o swoim samopoczuciu (Piosenki Buenos días, Cómo te llamas)
3. Piosenka na powitanie i na pożegnanie
4. Kolory (verde, azul, negro, blanco)
5. Pytanie cómo te llamas i odpowiadanie na nie.
6. Części ciała (cabeza, hombro, rodilla, pie, manos)

Listopad
1. Części ciała (orejas, ojos, boca, nariz).
2. Nauka piosenki: Cabeza, hombro, rodilla y pie.
3. Kolory, poszerzenie słownictwa (amarillo, naranja, lila, marrón, rojo, rosa, gris).
4. Gra w kolory.
5. Nauka piosenki Verde, verde me gusta el verde.
6. Mówienie o umiejętnościach: vamos, nos levantamos, nos paramos, saltamos, nos sentamos.
7. Nauka piosenki ITZI BITZI ARANA.

Grudzień
1. Zabawki: muneca, osito, pelota, coche, tren
2. Zwroty z języka potocznego: Gracias, aquí tienes, de nada.
3. Piosenka Izquierda derecha
4. Wskazywanie kierunku: izquierda, derecha, delante, detrás.
5. Rozkazy (gra Simon dice z użyciem rozkazów). Zwrot: tócate.
6. Święty Mikołaj (Papa Noel, regalos, arbol de navidad, reno).
7. Boże Narodzenie i Święto Trzech Króli: poznanie słownictwa związanego ze świętami, nauka piosenki Con mi burrito sabanero)

Styczeń
1. Liczby do 15.
2. Najbliższa rodzina: padre, madre, abuela, abuelo.
3. Rodzina, poszerzenie słownictwa: hermana, hermano, bebé, perro, gato.
4. Nauka piosenki o rodzinie.
5. Wprowadzenie pytania: dónde está?
6. Poszerzenie słownictwa związanego z częściami ciała (tripa, codo, dedo, frente).


SEMESTR II

Luty
1. Zwierzęta (ratón, camello, vaca, tortuga, foca, pez)
2. Opowiadanie o swoim zwierzątku domowym (Yo tengo una mascota. Se llama… Es un…)
3. Piosenka La foca Ramona.

Marzec
1. Poszerzenie słownictwa: zwierzęta hodowlane.
2. Nauka piosenki: En la granja de mi tío.
3. Wprowadzenie słownictwa dotyczącego pór dnia: słońce, księżyc, dzień, noc.
4. Nauka piosenki Sol, solecito.

Kwiecień
1. Opisywanie stanów: smutny, wesoły, zły, szczęśliwy.
2. Podstawowe owoce (manzana, sandia, pera, pina, fresa)
3. Nauka piosenki Toda la fruta.
4. Opisywanie czynności i tempa (rápido, lento, más alto, más despacio).
5. Mówienie jakie owoce lubimy a jakich nie: me gusta…/no me gusta.

Maj
1. Wprowadzenie słownictwa ubrania: falda, camisa, cinturón, pantalones, blusa, chaleco.
2. Opisywanie ubioru: llevo…
3. Nauka piosenek mi tia se fue a pasear, que me pongo.

Czerwiec
1. Pory roku (verano, invierno, otono, primavera).
2. Pogoda: jest ciepło, zimno, słońce, wiatr, pada deszcz, śnieg.
3. Nauka piosenki Ya es primavera.
4. Wakacje (el sol, la playa, la pala, el mar, la montana).

 

 

Copyright © Mundo Marino