Niepubliczne przedszkole językowe

Mundo Marino Katowice

PROGRAM NAUCZANIA JĘZYKA ANGIELSKIEGO

 

Podręcznik: PLAYTIME B (Oxford University Press)


Starter: It’s playtime!
- poznanie bohaterów podręcznika PLAYTIME B: Rocket, Star, Twig, Melody i Monkey
-powitanie i pożegnanie w j .angielskim: hello, goodbye
- liczebniki: 7-10
- kolory: black, brown, pink, white
- piosenki: „Hello song”, „Go to your tables rhyme”, „Big Story Book rhyme”, Settling song”, „Tidy up song”, Goodbye song”, „Number song”

Unit 1: My first day
- rodzina: mummy, daddy, brother, sister, grandad, granny, family
- opisywanie osób: He’s got blonde hair./ He’s got blue eyes.
- przedstawianie osób: This is my sister.
- piosenki: „Let’s play today”, „My family’s here”
- historyjka: „My first day” (DVD + Big Story Book”)
- film: „Let’s take a family photo!”

Unit 2: Look out, Rocket!
- części ciała: arm, body, feet, hands, head, legs
- czynności: clap, nod, shake, stamp, wave
- kształty: circle, square, star, triangle
- uczucia: happy/sad
- wyrażenia: I’m sorry.
- osoby: boy, girl
- piosenki: „Swing, swing!”, „Move your body”
- historyjka: „Look out, Rocket!” (DVD + Big Story Book”)
- film: „Let’s make a robot!”

Unit 3: It’s too noisy
- instrumenty muzyczne: drum, guitar, piano, shaker, triangle, trumpet, tambourine; music box
- czynności: bang, play, sing
- piosenki: „Shake, bang, ting!”, „Play the piano”
- historyjka: „It’s too noisy!” (DVD + Big Story Book”)
- film: „Let’s make some noise!”

Unit 4: Beep beep! Choo choo!
- zabawki: ball, car, doll, teddy, train, yo-yo, plane, toy
- wielkość: (too) small, big
- stan posiadania: I’ve got a train.
- piosenki: „Let’s go for a ride!”, „I’m ready to play”
- historyjka: „Beep beep. Choo choo!” (DVD + Big Story Book”)
- film: „Let’s play with transport toys!”

Unit 5: Is it a monster?
- zwierzęta: bird, elephant, giraffe, snake, tiger, zebra, zoo, rhino, ostrich, penguin, camel, meerkat
- opisywanie zwierząt: tail, feathers, soft, cold, smooth, long
- uczucia: scared
- piosenki: „In the zoo”, „Animals”
- historyjka: „Is it a monster?” (DVD + Big Story Book”)
- film: „Let’s visit the zoo!”

Unit 6: I love nuts!
- żywność i jedzenie: biscuits, cheese, juice, nuts, sandwiches, tomatoes, butter, bread, picnic, lunch
- czynności: wash your hands, tidy up, eat, drink
- uczucia: hungry, thirsty
- upodobania: I love nuts.
- przeciwieństwa: hard, soft
-piosenki: „Tweet, tweet!”, „Please”
- historyjka: „I love nuts!” (DVD + Big Story Book”)
- film: „Let’s prepare lunch!”

Autumn
- autumn, flag, leaves
- piosenka: „It’s windy!”

Merry Christmas
- Father Christmas, sleigh, Christmas Day, Merry Christmas
- piosenka: „Ho ho ho!”

Carnival Parade
- carnival parade, dance, flower
- piosenka: „Carnival parade”

Springtime
- flowers, rabbits, birds
- piosenka: „The springtime song”

Summer Holidays
- summer, holidays, in the summer, sea
- piosenka: „The summer holidays song”

 

Copyright © Mundo Marino